Kinnisvara müük algab kuulutusest.
Kui sa toimivat kuulutust kirjutada ei oska, oled nagu autoomanik, kes ei oska sõita. Ilus asi on käes, aga teha pole sellega midagi.
Sinu müügikuulutus hakkab silma ainult ühel juhul: kui see ülejäänud kuulutustest erineb.
Kuidas seda teha?
Kõige tähtsam, mida sa pead teadma: sa ei müü kinnisvara.
Sa müüd selles elamise tunnet. Sa müüd tulevikku ja kogu seda magusat headust, mida see tõotab.
Kasuta kindlat struktuuri
Hea kuulutuse tekst võiks järgida selget struktuuri.
ÜKS võimalus on selline:
Pealkiri
Avalause
Kirjeldus
Lõppsõnad + kutse tegevusele
Pealkiri: tähelepanu esimesest silmapilgust!
Pealkiri on ülitähtis osa kuulutusest. Kinnisvaraportaalides City24.ee ja kv.ee võib pealkirjaks pidada reklaamlauset – just sellise nimetusega see neis esineb. (Reklaamlauset kuvatakse nii portaalide listvaates, kuulutuse vaates kui ka koputajameilides.)
Üldjuhul on pealkiri esimene, ja ka ainus võimalus, kuidas end kliendile märgatavaks teha.
Ja mitte ainult märgatavaks, vaid ka emotsionaalselt meeldejäävaks.
Sul on vaid mõni sekund kuulutuse vaatajas huvi äratada.
Mida sinna kirjutada? Müüa 2-toaline merevaatega korter Pirital?
Ei, kuivi fakte oskavad esitada kõik. Sina tee teistmoodi. Mõtle sellele:
- Millised on su kinnisvara positiivsed küljed?
- Kas oskad neid huumoriga kajastada?
- Kas suudad klienti üllatada?
Sa ei pea valetama. Ega liialdama.
Sa ei pea kinnisvara turuhinnast 50% soodsamalt müüma.
Sa pead vaid äratama kliendis huvi ja andma talle põhjuse kuulutusel klikkamiseks.
Mõned näited eristuvatest reklaamlausetest:
JA TULIGI ÄRA – kodu, mida oled alati oodanud!
Vaata vannist otse merele!
Kodu, kus igal lapsel on oma tuba!
Metropoli hõngus Tallinna südalinnas!
Privaatne jõeäärne kinnistu. Tunne end nagu Huckleberry Finn!
Jaluta või järve! Oma kodu järve kaldal. Tule tutvuma!
Avalause: sissejuhatus uude ellu
Astu muinasjuttu! Ainulaadselt avatud planeeringuga eramu Peipsi järve ääres.
Armas koduotsija, sa oled pärale jõudnud. Oled leidnud selle õige!
Miks peaksid just selle korteri valima? Siin on sulle 10 ausat põhjust: …
Nagu näed, vastad lihtsalt lugeja olulisimale küsimusele („Mida ma otsin?“).
Ja annad talle põhjuse edasilugemiseks.
Avalauses võid kasutada emotsiooni tekitavaid sõnu, kuid ära nendega liiale mine.
- luksuslik
- lummav
- võrratu
- maaliline
- inspireeriv
Kirjeldus: muuda tulevik kiirelt haaratavaks
Pärast müüdava kinnisvara üldiste parameetrite sisestamist (ehitusaasta, üldpind, korrused, toad, hind jne) lisa avalause/reklaamlause alla kirjeldav tekst.
99% kinnisvara müüjatest kirjutavad oma kuulutused äärest ääreni täis. Sellist asja ei ole mugav ega meeldiv lugeda. Parema ülevaate saamiseks võid kirjeldava teksti osadeks jagada.
Ära unusta lisada kirjeldusse ka lugejale osaks saavaid hüvesid.
Kasuta näiteks ära objekti lisaväärtusi: kirjuta need lahti nii, et klient saaks aru, mis kasu tema nendest saab.
Ärata end igal hommikul ergutava basseinisuplusega.
Naudi nädalavahetustel lõõgastavat sauna.
Päevita igal suvel oma koduliival.
Kõik mugavaks eluks vajalik on käe-jala juures – kauplused, lasteaed ja kool on vaid 10-minutilise jalutuskäigu kaugusel.
Jaluta ja jookse terviseradadel, mis algavad sinu kodu ukse eest.
Lõppsõnad ja kutse tegevusele
Kuulutuse lõpus ära karda kasutada ajale ja viimasele võimalusele rõhumist.
See annab lugejale tõuke tegutseda kohe.
Sinu inspiratsiooniallikas ootab Sind Kalamajas. Astu oma unistustele vastu juba täna!
Viimased 5 merevaatega korterit veel alles! Luksus, mille nimel tasub kiirustada!
Anna oma huvist teada. Me võtame Sinuga ise ühendust enne, kui päike loojub.
Lähme vaatame Su uue kodu üle! Nii päeval, õhtul kui nädalavahetusel.
Kinnisvara müügikuulutuse tekst peab sihtrühma selgelt kõnetama. See peab jätma mulje, et tegu on ostja elu parima tehinguga. Ja et soovitud tulevik on kohe, kohe käes.
Sõnadel on müümisel võimas jõud.
Kasuta neid köitva ja inspireeriva teksti loomiseks.
PS. Mõistagi peavad ka fotod kirjeldatud objekti vääriliselt esindama. Hinnast rääkimata.