Kuidas meili teel müüa: *proffide salanipid*
Müügikirjade meistrikursus
- personaalsusest: muuda müügikiri isiklikuks!
- müümisest: unusta kogu müümine!
- lihtsusest: ära ime ideesid tühjast kohast!
Pane meilid KOHE oma toodet või teenust müüma.
Kuidas meili teel müüa: *proffide salanipid*
Müügikirjade meistrikursus
Pane meilid KOHE oma toodet või teenust müüma.
“Kevadised reisidiilid”, “Selle nädala pakkumine!”, “Koostöösoov“. Ole aus – kas sina avad sellise teemareaga müügikirja? Aga saadad ise selliseid?
8x rohkem inimesi teeb ostuotsuse müügikirjade kui sotsiaalmeedia põhjal.
Oskus strateegilist müügikirja luua on seega ülitähtis.
Kuidas panna ka kõige küünilisem inimene oma e-kirja lugema? Ning mis veelgi olulisem, selle põhjal otsustama?
Copywriter’itel on selleks oma salanipid. Toome neist välja 3 olulisimat.
Muuda oma kirjad isiklikuks!
Kuigi lugeja enamasti teab, et sama e-kirja on saanud sajad või tuhanded inimesed, loeb ta nimelise kirja läbi kuni 6 x suurema tõenäosusega kui anonüümse meili.
Talle lihtsalt meeldib oma nime näha!
Ära kirjuta müügikirja alguses „Lugupeetud klient”, vaid „Tere, Alar”.
Ja ongi plusspunkt kirjas!
Kui sinu baasis meilide kõrval nimesid ei ole, kasuta mõnda teist nimetajat, millega lugejad samastuvad. Näiteks: „Kallis koerasõber”, „Hea Tabasalu elanik”, „Lugupeetud Reaalkooli vilistlane”.
Veel parem oleks personaalset lähenemist kasutada juba müügikirja teemareal. Selleks ongi meiliturundustarkvaras olemas dünaamilised väljad.
Kui tõenäoliselt avaksid sa e-kirja, mille teemarealt vaatab vastu „Andres, üks küsimus Sulle“.
Proovi, sest üksikute meilide väljasaatmisel toimib
teemareal meilisaaja nime kasutamine 100%.
Seega, vahet ei ole, kas saadad oma müügikirja ühele või tuhandele – kasuta selle alguses isiklikku pöördumist.
Isiklikuks võiksid muuta ka müügikirja lõppu lisatava üleskutse (mis on iga müüva meili lõpus muidugi kohustuslik!). Kummale üleskutsele sa pigem vastaksid, kas:
Või
2. Ära unusta, et vormindamine tõstab sinu e-kirja loetavust kuni 25%.
Järgides neid kolme punkti, ei väsita ega hirmuta sa oma lugejat ära.
Too välja oma tootest saadav isiklik kasu ja ära keskendu toote omadustele.
Jah, omaduste mainimine on ka oluline, ent vaid koos kasudega.
Kellelegi ei meeldi, kui talle müüakse.
Kõigile meeldib, kui teda soovitakse aidata.
Niisiis, keskendu sellele, millist kasu inimene sinu toote/teenuse omadustest saab.
Ära jäta muljet, nagu kirjutaksid kõiketeadvalt positsioonilt.
Esitades oma väidete järel kirjasaajale küsimusi nagu „Kas oled nõus väitega, et…”, „Sama toimub ju ka teie äris?” näitad lugejale, et oled valmis astuma dialoogi ja tema murede paremaks mõistmiseks kaasa mõtlema. Ehk looma tugevaid ja reaalseid suhteid.
Nii vähendad ühtlasi võimalust, et lugeja sinu enesekindlaid väiteid lugedes pead vangutab.
Ja samal ajal mõtleb:
„See tüüp ei tea meie ärist midagi.“
Ühesõnaga, ära kirjuta jõupositsioonilt stiilis „ma tean täpselt, mis teil vaja on“.
Näita välja, et oled veidi kõhklev (NB! ent mitte liiga palju!) ja vajad lugeja kinnitust.
Sest kellelegi ei meeldi, kui talle öeldakse, kuidas asjad käivad.
Nii hoiad kokku lugeja aega ja suunad ta märkama kõige olulisemat.
Müügikirja eesmärk on ju lugeja midagi tegema panna:
Seega ei ole mingit põhjust, miks
see võiks üle 100–150 sõna pikk olla.
Veel kord: ära oma kirja eesmärki unusta (ei, mitte müüki!).
Hoolitse, et ta suunab lugeja tegema just seda, mida sa tahad.
Sa ei pea oma müügikirja loomist alustama tühjalt kohalt. Õnneks!
Kasuta strateegilisi mudeleid, mis aitavad lugeja tähelepanu ja emotsiooni juhtida.
Toome siin ära 3 kõige paremini toimivat.
Alusta lugeja tähelepanu haaramisega (teemarida!) ja huvi tekitamisega. Järgmisena liigu emotsiooni loomise juurde ning lõpuks suuna kirjasaaja lühikese ja lööva üleskutsega midagi tegema.
Probleem
Seleta alguses lahti, et saad lugeja probleemist aru.
Ärritus
Olles valupunkti tuvastanud, ärrita lugejat natuke (see aitab veelgi rohkem mõista, et tal on probleem, mis vajab lahendamist).
Lahendus
Anna lugejale teada, kuidas valust vabaneda ja haavad parandada. (Loomulikult sinu toote või teenuse abil.)
Alusta kangelase tutvustamisega – selleks võib olla ka sinu toode. Pinget kerides liigu edasi probleemide esiletoomiseni. Loo lõpus selgita, kuidas sinu toode/teenus kangelase lahenduseni jõuda aitas. Lihtne ja toimiv!
Kiirendid, mille lisamine tõstab lugeja reageerimiskiirust:
NB! Viimased kaks ei pruugi kõigis meilboksides töötada (kui on animeeritud), küll aga kodulehel.
Kõik need on toimivad meili teel müümise märksõnad ka aastal 2017.
***
Mõtle alati sellele, et sa kirjutad inimesele, kes on tegelikult väga sinu moodi.
Talle meeldivad üllatused ja ta on enamasti kasu peal väljas.