Kui pealkiri ei haara, muutub artikli sisule kulutatud aeg mõttetuks.
Nii lihtne see ongi.
Õnneks on olemas pealkirja mudelid, mis tähelepanu haaramisel end pidevalt tõestanud on.
Isegi kui sa ei ole väga hea kirjutaja, paned järgmise 10 pealkirja malliga lugejad KOHE oma artikleid avama.
1. Kes veel [tekst] tahab?
Pealkirja mudel „Kes veel…tahab“ põhineb klassikalisel sotsiaalse tõestuse strateegial.
See on üks levinud mõjustamise võtteid. Inimestele tundub õige tahta midagi, mida ka teised tahavad.
Kes veel omale suuremat sissetulekut tahab?
Kes veel soodsalt Taisse lennata tahab?
Kes veel iPhone 8 lekkinud pilte näha tahab?
2. [tekst] saladus
Seda kasutatakse päris sageli. Sest see toimib!
Saladus on väesõna ja tekitab alati uudishimu. Vähe on inimesi, kes mõne saladuse osaks saamisest loobuda suudaks.
Jaga julgelt oma teadmisi ja too seeläbi lugejale kasu.
Psst! Soodsa kodulaenu saamise saladus
10 Eesti edukaima blogi saladus
Õnneliku kooselu suurim saladus
PS. Et sõna saladus on keeleliselt kõige lihtsam/õigem kasutada pealkirja lõpus, peaksid need pealkirjad mõjususe säilitamiseks jääma üsna lühikeseks.
3. Lihtne võte, mis [tekst] [tekst]
Asenda lihtsalt [tekst] kohad oma sihtrühmaga ja toote/teenusega.
Ning toimiv pealkiri ongi loodud.
Lihtne võte, mis aitab koduomanikel kindlustuselt säästa
Lihtne võte, mis õpetab lapsi kiiremini lugema
Lihtne võte, mille abil paremaid pealkirju luua
4. Vähetuntud viisid [tekst]
Veidi intrigeerivam mudel võrreldes „…saladus“ malliga.
Ent siiski vähemalt sama tõhus.
Vähetuntud viisid küttearvete vähendamiseks
Vähetuntud viisid arvuti kiiremaks muutmiseks
Vähetuntud viisid kaalu kaotamiseks
5. Saa [probleemist] lõplikult lahti
Klassikaline mudel, mis sõnastab valuliku probleemi või mure, millest lugeja soovib lahti saada.
Saa oma ülekilodest lõplikult lahti
Saa avaliku esinemise hirmust lõplikult lahti
Saa edasilükkamise harjumusest lõplikult lahti
PS. See mudel sobib iseäranis hästi e-maili teemarea kirjutamiseks. Siin on veel 16 toimiva teemarea loomise võtet.
6. Kiire viis, kuidas [probleemi lahendada]
Inimestele meeldib, kui nad saavad tüütule probleemile kiire ja lihtsa lahenduse leida.
Kiire viis, kuidas külmetusest jagu saada
Kiire viis, kuidas last potile õpetada
Kiire viis sääskedest lahti saamiseks
7. Nüüd võid [saada midagi soovitut] [headel tingimustel]
See on klassikaline „kaks head asja korraga“ pealkiri – ja kellele see ei meeldiks?
Nüüd võid töölt lahkuda ja veel rohkem raha teenida
Nüüd võid 6-pack’i saada trenni tegemata
Nüüd võid pidutseda pohmakat tundmata
PS. Antud pealkirjaga ei saa sa ammu teada tõde kuulutada. „Nüüd“ viitab millelegi, mis lugejale üllatusena peab tulema.
8. [Tee midagi] nagu [mõni kuulsus/ekspert]
Me kõik võrdleme ennast kellegagi.
Ning tahame olla need, kes me veel ei ole. Kasvõi natukene…
Õpi rääkima prantsuse keelt nagu Lauri Leesi
Naudi puhkust nagu Eesti miljonärid
Kirjuta sama huvitavalt nagu Andrus Kivirähk
9. Kuidas saada / luua / vms [tekst], mille üle võid uhkust tunda
Rõhu inimeste edevusele, rahulolematusele või häbitundele. Need pealkirjad toimivad, pole kahtlustki.
Kuidas saada keha, mille üle võid uhkust tunda
Kuidas leida töökoht, mille üle võid uhkust tunda
Kuidas luua sisekliima, mille üle töötajad uhkust tunnevad
10. Mida me kõik [tekst] kohta teadma peaksime
See pealkirjamudel tekitab suurt uudishimu.
Lugeja tahab tingimata veenduda, ega tema ainsana mitteteadja pole.
Ta soovib olla kindel, et pole millestki ilma jäänud.
Mida me kõik aktsiisitõusu kohta teadma peaksime
Mida me kõik koolituste efektiivsuse kohta teadma peaksime
Mida me kõik uue Liiklusseaduse kohta teadma peaksime
Nüüd, kus sinust on saanud pealkirja-ninja, ei tohi sa üht asja unustada:
ära pealkirjas kunagi valeta ega lugeja lootusi ilma asjata kõrgeks aja.
Kui lugeja ei leia artiklist seda, mida sa pealkirjas lubasid, oled teda tüssanud ja läinud lihtsalt klikke püüdma.
Loe lähemalt siit, kuidas kirjutada klikimagnet-pealkirju, mis lugejat EI pahanda.