AVALEHT – näita, mida pakud ja miks see kasulik on
- Avaleht peab lugejale kohe selgeks tegema, mida talle pakutakse, miks see talle hea on ning mida ta edasi tegema peab.
blank - Anna külastajale otse märku, millega sa tegeled: kasuta selleks pealkirja ja alapealkirja.
blank - Suuna külastaja selgelt eristuva nupu abil soovitud tegevust sooritama.
blank - Tegele vastuväidetega, et kliendi muresid leevendada.
blank
blank
Sinu veebi avalehe tekst on topelt-oluline.
See peab avaldama muljet ja viima lugeja vajalikele alamlehtedele.
Kujuta ette, et oled just jõudnud Pariisi lennujaama.
Lisaks sellele, et tunned end suurlinnas teretulnuna, on oluline ka sinu järgmine samm ehk sinu tegelik siht. Sa soovid jõuda võimalikult kiiresti linna viivale transpordile ja edasi tuledesäras linna avastama.
blank
Sinu kodulehe esmakordne külastaja on nagu turist võõras linnas!
blank
Ole sõnade valikul julge ja leidlik.
Anna oma lugejale teada, et sul on tema jaoks olulist ja kasulikku teavet.
Hoia teda põnevil ja tegevuses.
Ja mis kõige olulisem: lase tal kiirelt soovitud infoni jõuda.
blank
Külastaja peaks avalehel saama 5 sekundiga teada 3 põhiasja.
blank
- Mida mulle pakutakse
- Kuidas mu elu sellest paremaks muutub
- Mida ma edasi tegema peaks
blank
blank
Mida sa pakud
blank
Jahikoera mäletad?
Sinu kodulehele – eriti esmakordselt – jõudev külastaja on otsingul.
Sinu ülesanne on teda veenda, et ta on õiges kohas ja aru saada, mida ta täpselt otsib.
See on sinu „Tere tulemast Pariisi!” infograafika, millel on selgelt ära toodud kõik vajalikud ikoonid: pagasisaalist passikontrollini.
blank
Kasuta avalehel 5–6-sõnalist pealkirja. Suurt ja rasvast.
blank
Anna pealkirjas külastajale arusaadavalt teada, millega sa tegeled.
blank
Võimalusel lisa, kuidas sa konkurentidest erined või parem oled. Või löö lauale oma tugevaim trump.
blank
- Kui toimetad eramuehituses, kirjuta: Ehitame koduseid eramuid
blank - Kui pakud tennisetunde: Tallinna suurim tennisekool
blank - Kui turundad hotelli: Kõrgeim ööbimine Tallinna südames
blank - Kui oled e-pood: Suurima valikuga kellapood Eestis
blank - Kui osutad disainiteenust: Lase oma sõnumil selgemini esile tulla
blank
Aga viimases pealkirjas pole ju sõnagi juttu sellest, mida sa pakud?
Alati ei peagi olema! Valida saad ka veidi teistsuguse lähenemise – keskenduda lugejale.
blank
Kuidas sa inimeste elu paremaks muudad
blank
Järgmisena saad appi võtta üks või kaks alapealkirja.
Need peaksid mõjuma pealkirja loomuliku pikendusena – olema pealkirjast väiksema fondiga, ent paigutatud kohe selle alla.
Alapealkirjas kirjuta sellest, millest sinu külastaja hoolib. Too välja väärtused, mis paneksid teda sinu teenust eelistama, usaldama ja armastama.
blank
- Tennisekooli näitel: Juba 3 kuu pärast mängid iseseisvalt.
- Hotelli näitel: Maga vaikuses. Meie kõrghotellis on voodid pilvedele kõige lähemal.
blank
Või vasta alapealkirjas kohe veebikülastaja suurimale kahtlusele/hirmule.
blank
- Veebipoe näitel: Autentsuse sertifikaat. Tagastamisõigus 30 päeva.
blank
Või anna lubadus:
blank
- Eramuehitaja näitel: Võtmed lubatud ajal kätte või tasume pool pangalaenu ise.
blank
Pealkirja ja alapealkirja saad omavahel ka ümber tõsta. Eriti juhul, kui soovid väärtuspakkumist rohkem rõhutada. Näiteks nii:
blank
Lase oma sõnumil selgemini esile tulla.
Teostame disaini- ja tekstitöid.
blank
blank
Mida külastaja edasi tegema peaks
blank
Kui sul on veebipood, on sinu põhieesmärk müük.
Suuna külastaja avalehelt toote detailvaate või tootekategooria lehele. Selleks lisa oma alapealkirja alla suur ja eristuv nupp, millele kirjuta lihtsalt „Tutvu toodetega“.
See nupp peab eristuma kõigest muust sinu veebis. Ta peab olema nagu pall klouni nina otsas, millest on võimatu mööda vaadata.
blank
- Kui müüd tarkvara, siis kirjuta PROOVI TASUTA 14 PÄEVA
(sest klient ei ole ilmselt valmis kohe ostma).
blank
- Kui pakud aiahooldust, siis pane kirja TUTVU TEENUSTEGA
(sest klient ei ole pimesi valmis aednikuga aastast lepingut tegema).
blank
- Kui pakud ehitusinseneri teenuseid, siis kirjuta KÜSI TASUTA KONSULTATSIOONI
(sest klient tahab olla kindel, mille jaoks ta hiljem raha välja käima peab).
blank
Reeglina ei ole mõtet külastajat kahe erineva üleskutsenupuga segadusse ajada.
blank
(Küll aga võib ühe ja seesama üleskutsega nupp asuda lehel mitmes kohas.)
Mõtle taas Pariisi lennujaama jõudmisele. Sa reageerid ju kiiremini ja kindlamini tekstile „Transport linna!” kui sildile „Soovid minna rongile? Või tahad sõita bussiga? Aga taksoga?”.
Segaduse vältimiseks keskendu kõige olulisemale.
blank
Ja veel: veendu, et nupp paikneks kindlasti lehe kerimispiirist ülalpool.
blank
blank
Ongi kõik?
Veel mitte.
blank
Kõhkluste kustutamine
blank
Isegi kui su tekstid on täiuslikult veenvad, pead lisaks arvestama kahe täiendava asjaoluga:
blank
- külastaja hirmud/kõhklused/mured
- külastaja valmisolek
blank
Sinu veebi pealkiri ja alapealkiri annavad edasi väga palju. Aga samas nii vähe.
blank
Mõni sõna, mida sa pealkirjas kasutasid, võib lugeja kõhklema panna.
Sinu veebi viimistletud disain võib tekitada kahtluse, et sinu tooted/teenused on teistest kallimad.
Külastajal võib tekkida ka hirm, et ühel ettevõttel ei saa kõik ju nii roosiline olla.
Murede leevendamiseks võid lisada üleskutsenupu lähedale lühikese tekstirea.
Näiteks nupu „Proovi tasuta 14 päeva“ alla võid kirjutada, et „Registreerumine võtab vaid 1 minuti“ või „Broneerimiseks pole vaja krediitkaarti“).
Just seetõttu on ka lennujaamast linna liikuval ühissõidukil enamasti juures sõiduks kuluv aeg.
blank
Aga mis siis, kui ka sellest ei piisa, et tekitada valmisolek tegutsemiseks?
blank
blank
Astu vastuväidetega dialoogi
blank
Külastaja võib vajada lisaveenmist, kuna ta ei ole veel valmis kuhugi klikkama. Ostmisest rääkimata.
Külastajad on aga erinevad. Nad kas
- usuvad, et sinu toode on neile loodud
- juba teavad toodet, kuid ei ole veendunud, et neil seda vaja on
- on lahendusest teadlikud, kuid ei seosta seda sinu tootega
- ei teagi veel, kas nende soovile või probleemile üldse lahendust on
blank
Kõik need inimesed vajavad erineval astmel veenmist. Osavaks veenmiseks peaksid tekstis tegelema külastaja peas olevate võimalike vastuväidetega.
blank
VASTUVÄITED
- tunned ära klientidega suheldes, tagasisidet lugedes, müügiinimestega rääkides jne
- peaksid avalehel olema välja toodud. Muidu ei võta külastaja sinu soovitud tegevust – edasiliikumist – ette
blank
Vastuväite maandamiseks kirjuta lühidalt oma toote/teenuse omadustest. Koos neist saadava kasuga!
blank
Näiteks nii: Videokoolitus tõstab kohe Sinu e-turunduse efektiivsust – Eesti parimad turundajad jagavad nippe oma tööst.
blank
Ära lisa avalehele üle 3–5 taolise argumendi. Vastasel juhul väsitad lugeja lihtsalt ära.
Olenevalt oma veebi avalehe ülesehitusest võid need lühikesed tekstiplokid lisada kas alapealkirja ja üleskutsenupu vahele või mujale.
Reeglina lähtume ka Eiffelis avalehe tekstide kirjutamisel kõigest eelnevast. Ei ole vahet, kas sinu veeb on one-pager või klassikalise ülesehitusega.
blank
blank
Avalehel aitavad usaldust tõsta ka järgmised elemendid:
- nimekate klientide nimed/logod, kes juba sinu toodet/teenust kasutavad
- kuulumine erialaühingutesse
- tehtud tööd
blank
blank
Järgmisena on fookuses TEENUSED alamleht.
Loe, milliste vahendite abil lugeja tegutsema panna ja ta oma kliendiks saada. [KLIKI JA LOE]
blank
Või asu otse sulle enim muret valmistava lehe tekstistrateegia kallale.
blank
- kuidas HINNAD lehel lugeja kõhklused ära nullida [KLIKI JA LOE]
- kuidas muuta ka MEIST leht müügitekstiks [KLIKI JA LOE]
- kuidas KONTAKT lehel müügitööga osavalt jätkata [KLIKI JA LOE]
blank