Iga uus päev toob sisuturunduses endaga kaasa konkurentide uusi blogipostitusi, artikleid ja videoid.
Kas suudad selle tempoga kaasas käia?
Kas uue sisu loomisel on üldse mõtet, kui lugeja tähelepanu jagub sadadest artiklitest ja muust sisust vaid vähestele?
On üks lihtne viis, kuidas toota TEISTEST PAREMAT sisu – nii otsingumootori tulemustes kui ka külastajate silmis.
Milline?
Aegumatu sisu – sisuturunduse erirelv
Aegumatu sisu on kasulik, meelelahutuslik või lihtsalt huvitav info sinu veebis või blogis, mille informatiivne väärtus ajas ei muutu.
See on viie aasta pärast täpselt sama huvitav ja kasulik nagu täna.
See on alati a(s)jakohane, sest keegi alati vajab ja otsib seda – nii toob see inimesi sinu blogisse või kodulehele aastaid.
Luues kvaliteetset aegumatut sisu,
- pead kokkuvõttes vähem ja harvem uut sisu tootma,
- parandad oma kohta otsimootorite tulemuste pingereas ning
- võid lasta ühel müügiinimesel minna talle meeldivamale tööle.
Selle saavutamiseks peab su artikkel või muu materjal olema hästi kirjutatud (läbimõeldud teemal muidugi), sisaldama õigeid märksõnu ja aitama su sihtrühmal oma muresid lahendada.
Mis EI OLE aegumatu sisu?
- Uudisartiklid
- Statistilised ülevaated ja numbreid sisaldavad raportid (mille sisu ajaga vananeb)
- Mõnele trendile või popkultuuri uudisele keskenduv teave
- Viimased moeuudised
Mis siis ON aegumatu sisu?
- Õpetusliku sisuga artiklid/ videod/podcast’id
- Ühte teemat terviklikult käsitlevad artiklid/videod/podcast’id
- Kõiksugu nimekirjad
- Nipid ja soovitused
Nende formaatide kasutamine ei tee sinu sisu muidugi hoobilt aegumatuks.
Kui sa just ei loo nendesse sisu teemadel, mis on alati „moes“.
Näiteks nagu armastus ja romantika, toit, raha säästmine, laste kasvatamine, kehakaal ja liikumine, töö ja karjäär, koduloomad…
Aga kuidas luua vastavat sisu, millest oleks kasu ka sinu ärile?
Aegumatu sisuturundus – 10 ideed
1. Õpetliku sisuga „Kuidas…“ artiklid
„Kuidas…“ artiklid on üks parimaid aegumatu sisu ideid, sest need annavad vastuse inimeste „korduma kippuvatele küsimustele“.
Ikka ja jälle otsitakse Google’ist vastuseid näiteks järgmistele küsimustele:
- Kuidas saada rikkaks?
- Kuidas autot vahatada?
- Kuidas kaalu langetada?
Sinu ülesanne on lihtsalt leida Google Trends või Keyword Planner tööriista kasutades oma valdkonda puudutavad ajatud ja pideva otsimahuga „kuidas…“ küsimused.
Kirjutada seejärel artikkel või salvestada video või podcast, mis sellele lihtsalt vastuse annab.
Ning panna see oma kodulehele üles.
Alati on keegi, kes sellise artikli abil targemaks saab ja sulle tänulik on.
Siit edasi viib üks asi juba teiseni ning ühel päeval koputab see sama inimene ehk juba sinu äri uksele.
PS. Mõistagi pead selleks, et sinu loodud sisu Google’i esilehel välja tuleks, teadma nii mõndagi otsimootoritele optimeerimisest (SEO).
Ent sellest kirjutame juba mõnes järgmises artiklis.
2. Juhtumianalüüs
Ei ole midagi mõjusamat kui näide elust enesest.
Kirjuta ausalt sellest, kuidas sul mingi asi keskmisest paremini välja tuli.
Näiteks kui sa tegeled raamatute online-müügiga, saad blogiartiklis analüüsida oma viimase – edukalt lansseeritud – raamatu müümise turundusstrateegiat.
Ühest küljest annab see sulle võimaluse õppida oma vigadest ja õnnestumistest ning tõsta seeläbi oma äri efektiivsust.
Ühtlasi saad näidata lugejatele, et hoolid oma brändist ja auditooriumist, jagades neilegi hädavajalikke näpunäiteid, kuidas nad oma raamatuid võimalikult hästi müüa saaksid.
Et raamatud jäävad ühel või teisel kujul meiega edasi, otsitakse seda infot ka aastal 2021.
Veel võimalikke Juhtumianalüüsi ajatu sisu näiteid:
- Detailplaneering Tallinnas 3 nädalaga? Jah, see on võimalik
- Häbelikust enesekindlaks – ühe aastase projekti lugu
- Mida ma oma esimese 500 korteri müügi vahendamisest õppisin?
Jällegi – vastaval teemal peaks olema korralik otsimaht, mis näitab, et see ka teistele inimestele korda läheb. Nad peaksid sinu isiklikust (või kellegi teise) kogemusest kirjutatud artiklit kannatamatult avada ja sinu edulugu korrata tahtma. Või hoopis sinu ebaõnnestumisest õppida soovima.
3. Ajalooline ülevaade
Põhjalik ülevaade mõnest kindlast tootest või mõistest mõjub lugejale alati usaldusväärselt, pakkudes (algajale) samas uusi põnevaid teadmisi.
„Mis on SEO ja kust see alguse sai?“
Kui mingi teema kogub populaarsust, tahavad inimesed alati teada, kuidas see alguse sai. Toote, nähtuse või terve teema ajaloo tutvustamine on seega hea viis tõsta oma kodulehe liiklust.
Pealegi – ajalugu on alati aegumatu sisuga, sest see ei saa enam muutuda!
Näiteks:
- Praegu ülipopulaarse smuuti-teema juures kasutavad smuuti ajaloo tutvustamist paljud piimatootjad. Ent kas smuutide teema on ajatu? Eks aeg näitab.
- Alati otsitakse infot investeerimisega alustamise kohta. Natuke vastavat ajalugu teeb selle teema paljude jaoks maisemaks ja sind neile lähedasemaks.
- Samuti võid näiteks turvateenuse müüjana kirjutada sellest, kuidas ennemuistsel ajal oma kodu võõraste eest kaitsti.
Kuidas leida oma valdkonnas see X teema, mille ajaloost kirjutada?
Vaata taaskord Google Keyword Plannerist järele, mida inimesed otsivad (sisestades vastava märksõna või otsides näiteks populaarsemaid ”kuidas…” otsifraase).
4. Lihtsad nipid algajale
Paljud „Kuidas…“ artiklid heidutavad algajaid oma detailitäpsusega, kõnetades sageli uusi lahendusi otsivaid, ent teemaga juba kursis olevaid lugejaid.
Kasuta seda ära oma eelisena!
Tee teemat alles puudutavatele huvilistele puust ja punaselt selgeks, millest üldse räägitakse ja kuidas tema mingi teema või lahenduse enda kasuks tööle saab panna.
Siin tuleks sul kindlasti hoida teema võimalikult lai ja keelekasutus lihtne.
Näiteks:
- Nipid algajale reisijale
- Ettevõtte loomise ABC
- Raamatupidamise algõpe
5. Nimekirjad ja soovitused
Nimekirjas olevad ideed, nipid või näited ei aegu kunagi sel lihtsalt põhjusel, et tegu on IDEEDEGA (st need pole veel teoks saanudki).
Koosta oma ideedest nimekiri ja see on alati igihaljas!
Mitmesugused loetelud töötavad suurepäraselt ja on kodulehele liikluse tekitamisel vägagi jätkusuutlikud. Nutikas on oma nimekirja puudutava artikli pealkirjas välja kirjutada, et tegu on aegumatute ideedega.
Näiteks „15 aegumatut ja ülilihtsat viisi raha säästmiseks“ toob lugeja ikka ja jälle su lehele tagasi.
Seda muidugi eeldusel, et välja pakutud lahendused töötavad.
Veel näiteid:
- 7 toimivat soovitust, kuidas pikk lennureis mugavaks teha
- 3 fakti, mida pead kindlasti abieluvaralepingu kohta teadma
- 5 asja, mida pead hallitusest vabanemiseks tegema
6. Nn poenimekiri
Töötades keerulise projektiga, kipub vahel mõni tähtis asi kahe silma vahele jääma.
Sel puhul on abiks kontrollnimekirjad, tagamaks, et kõik vajalik saab tehtud – ja õiges järjekorras.
Selline nimekiri aitab paremini mõista protsessi tervikuna – ning see on tööriist, mille juurde inimesed ikka ja jälle tagasi pöörduvad.
Mahuka juhendi asemel koonda oluline lühikesse kontrollnimekirja ja ongi väärtuslik aegumatu sisu loodud.
Näiteks:
- Pane kirja, mida ja millises järjekorras on vaja teha toimiva kodulehe loomiseks
- Loo nimekiri sellest, mida krundi ostmisel arvestama peaks
- Koosta samm-sammult kontrollnimekiri mõisapulma korraldajale
7. Taskusõnastik
Vähe on inimesi, kes suudavad meeles pidada kõiki termineid või lühendite taga peituvaid sõnu.
Nad võivad töötada oma valdkonnas juba aastaid, aga ei tea ikka veel kõiki mõisteid.
Pane kokku vastavas valdkonnas enim kasutatavad mõisted ja väljendid ning oledki hoobilt kellegi elu lihtsamaks teinud.
Kui osa infot on sinu jaoks hiina keel, võib see tekitada barjääri ka sinu lugejate ja talle vajaliku info vahel. Tee valdkonna võtmesõnadest väike sõnastik, mis aitab lugejal valdkonnas orienteeruda.
Nii mõjud sina eksperdina ja sinu lugeja tunneb, et on „klubi listis“.
Näited on siin üleliigsed – taskusõnastiku saad koostada praktiliselt iga valdkonna terminitest.
8. Käsiraamat
Käsiraamat või juhend annab sulle võimaluse teha põhjaliku ja samm-sammulise ülevaate konkreetsest teemast.
Selle suurim tugevus on see, et pakud samal ajal midagi nii teemaga vähe kursis olevale lugejale kui ka kogenud professionaalile.
Reaalsed näited:
- Green Office’i Rohelise kontori käsiraamat
- Lavii 8 kriitilist viga, mida veebilehe tegemise ja tellimise juures vältida
- Meie enda käsiraamat „Kuidas kirjutada koduleht, mis müüb“
9. Strateegiad
Kui tundub, et mingit eesmärki on tõepoolest võimalik saavutada, ihkavad inimesed teada lühemat ja kindlamat teed selleni jõudmiseks.
Praktilised strateegiad üldlevinud eesmärkide saavutamiseks on alati populaarne teema.
Inimesed vajavad täpseid juhiseid, et saavutada seda, mida nad tahavad.
Näiteks:
- personaaltreenerite nõuanded, mis aitavad inimestel vormi jõuda kindlate sammude abil
- pankuri õpetus, kuidas säästa 50% oma sissetulekust
- ehitaja soovitused vältimaks vigu oma esimese maja ehitamisel
10. Raamatusoovitused
Ei ole olemas teemat, mille kohta pole kirjutatud raamatut.
Loe oma valdkonda puudutavaid teoseid (või nende kokkuvõtteid) ja soovita neid oma lugejatele.
Või veelgi parem: tee nendest lühikokkuvõtteid ning jaga sealt leitud kasulikke teadmisi oma külastajatega.
Nii hoiad kokku oma lugejate aega. Ja tänutäheks võivad nad sinuga ühel hetkel varem või hiljem ühendust võtta.
Näiteks raamatusoovitused
- Paleo toitumisest
- coaching‘ust
- finantsvabaduse saavutamisest
Keegi on juba kõik need sisuturunduse lähenemised ära kasutanud…
Aegumatut sisu luues võib tekkida paratamatult tunne, et kõige parematel ja olulisematel teemadel on juba kõik ammu valmis kirjutatud.
Lahenduseks on unikaalne vaatenurk.
Lisa äraleierdatud või populaarsele teemale oma vaatenurk, mine sügavuti ja anna lugejale rohkem detaile ning isiklikkust.
Teine võimalus on vaadata asjale otsa laiemast vaatenurgast.
Kunagi alustasime siin blogis copywriting’ust kirjutamisega näiteks selleks, et oma põhiteenusele – tõlkimisele – tähelepanu saada (seos müüva kirjutamise ja tõlkimise vahel ei ole iseäranis suur). Meile lihtsalt tundus, et tõlkimisest ei ole midagi huvitavat ega kasulikku kirjutada.
Mõned nipid, mida aegumatu sisu loomisel silmas pidada
– Ära unusta, kellele sa kirjutad
Kellele ei meeldiks uue postituse loomisel esineda oma paljude ekspertteadmistega?
Ent sellel võib olla hoopis vastupidine efekt.
Mõtle alati oma sihtrühma peale. See koosneb peaasjalikult teemaga mitte kursis olevatest lugejatest ja sinu ülesanne on luua sisu, mis on just neile mõeldud.
– Kitsenda teemat
Kirjutades väga üldisel teemal, venib su postitus paratamatult pikaks ja leierdavaks ning seda suurem on tõenäosus, et sinu lugeja kaotab huvi.
Hoia fookus ühel kindlal aspektil!
Sel moel haarab see ka lugejat paremini.
– Seo eri postitused omavahel ühtseks tervikuks
Kui sa teed näiteks terve postituse teemal „Jalgratta hooldus“, siis jaga see laiem teema kitsamateks alateemadeks nagu „Kuidas õlitada jalgrattapidureid“ või „Kuidas vahetada jalgratta ratast“ ning seejärel lingi need artiklid omavahel kokku.
See on suurepärane sinu veebi/blogi SEO jaoks, sest võimaldab sinu lugejal lahendada konkreetse probleemi ja samal ajal juhatab neid järgmiste samalaadsete artiklite juurde.
Pea meeles, et eesmärk on harida oma lugejat ja pakkuda käegakatsutavat väärtust. Lahendada päris probleem.
Aegumatu sisu on investeering
Jah, aegumatu sisu, nagu sisuturundus üldse, nõuab pingutust, sest hea tulemuse jaoks tuleb olla ekstra põhjalik.
Kuid see on seda investeeringut väärt…
Seda muidugi juhul, kui sa
- soovid otsingumootorites olla teistest eespool,
- suurendada oma lehe külastatavust läbi aastate
- ja aidata oma lugejatel leida just seda, mida nad vajavad.
Jah, aegumatu sisu on tõhus, aga see ei tähenda, et kõik sinu sisu peab olema aegumatu. Päevakajalistel postitustel on ka oma väärtus.
Aegumatul sisul on potentsiaal tuua sinu lehele külastajaid ka kuude ja isegi aastate pärast.
Strateegiliselt kõige paremini toimiv sisuturundus toetub aga nii päevakajalistele ja populaarsetele teemadele kui ka pikaajalise perspektiiviga aegumatule sisule.