Ettepanek: lõpeta kulunud uudiskirjade saatmine!

Stop_mark„Eriti head pakkumised“, „Suured soodustused“, „Aprilli uudiskiri“ – Prrrrr… Sa pole ainus, kes sellised e-kirjad kohe prügikasti saadab.

Aga milliseid uudiskirju Sina oma klientidele saadad? Ega ometi samasuguseid, 1990ndate stiilis sõnumeid?

 

Uudiskirjal peab olema üks keskne eesmärk: panna lugeja midagi tegema

 

Näiteks külastama kodulehte, registreeruma, saatma päringut vms. Iga sõna sinu uudiskirjas peab sellest eesmärgist lähtuma.

Siit leiad viis nõuannet, mis aitavad sul koostada uudiskirju, mida sinu kliendid lugeda tahavad.

Ja muidugi lugeja sinu kodulehele suunavad.

 


==>  1. Kirjuta lugejale, mitte endale

 

Lihtne on sattuda libedale teele ja meisterdada valmis uudiskiri, mis sisaldab ohtralt infot, aga on nii igav, et mõjub unerohuna.

Toimiv uudiskiri

  • on põnev, ahvatlev ja praktiline ning
  • sisaldab umbes 80% harivat sisu ja nii 20% enese promomist.

 

Ei ole vahet, kas teavitad lugejat uuest kampaaniast või kutsud teda blogiartiklit lugema – Sa pead ta panema infost või lõpptootest huvituma.

 

Ära jää kirjeldustesse kinni.

 

Lugeja tahab kohe teada saada, mis kasu temal asjast on. Nii et ära hoia seda infot vaid endale.

Loo lugejale emotsionaalseid seoseid.

Reisi müües vii ta mõttes juba lumistele mäenõlvadele, sooduspakkumistes rõhu sellele, mida ta säästetud raha eest teha saaks. Ära keskendu üksnes numbritele.


 

 

Aga kui sul pole uudiseid?

 

Kui sinu ettevõttel uudistooteid ja kampaaniaid parasjagu ei ole, kuid soovid klientidega sellegipoolest kontakti hoida, loo ettevõtte ajaveebi sisu, mis neid kõnetab. Uudiskirjaga aga too nad seda lugema.

Mõtle välja teemad, mis sinu auditooriumile korda lähevad:

  1. Leia mõni uudne vaatenurk või jaga kasulikke nippe – need töötavad alati. Sa ei pea rääkima otseselt enda tootest või teenusest.
  2. Kopeeri mõnd välismaist samas valdkonnas toimetavat ettevõtet/konkurenti. Vaata, millest nemad oma ajaveebis/uudiste lehel kirjutavad.

 

Kuidas aru saada, milline teema on sinu lugejate jaoks parajasti kõige köitvam?

 

Sind aitab veebisait www.buzzsumo.com

Buzzsumo

 

  • Buzzsumo pakub võimalust otsida sotsiaalmeedias enim jagatud artikleid. Enim jagatud = lugejaid haarav. Jackpot, kas pole! AGA ettevaatust! Ammuta siit inspiratsiooni, mitte ära pätsa teemasid või sisu tervikuna.
  • Populaarseid artikleid saad otsida 1) märksõnade abil või 2) lasta Buzzsumol mõne blogi sisu analüüsida ja leida enda lugejaskonnale sobivad teemad.

 

NB! Buzzsumo pakub tasulisi teenuseid.

Tasuta saad sooritada päevas kuni neli otsingut. Prooviperioodil (kui regad meiliaadressiga) saad 14 päevaks enda käsutusse kõik funktsioonid tasuta.

 

==> 2. Vali pealkirja nagu lapse nime

 

Kui teemarida ei meelita e-kirja avama, on sisu kirjutamiseks tehtud ponnistused mõttetud.

Et kliendi meilboksis silma paista, pead olema kaval ja loov. Inimene on uudishimulik – pane see enda kasuks tööle.

  • Esita mõni küsimus, mille vastus võiks lugejat huvitada.

 

Kuidas tõsta produktiivsust 5 minutiga päevas?
Kuidas saada oma vanematest rikkamaks?

 

  • Ütle midagi ootamatut ja loo põnevust.

 

Jooksmine teeb vanaks! 10 spordiala, millega 30ndates alustada
Su lapse intelligentsus sõltub koduloomade kohalolust

 

  • Peibuta infokilluga, mis tekitab soovi rohkem teada saada.

 

See lahendus võib tagada tasuta elektri
Tuhanded inimesed veedavad intressivabu suvesid

 

Täpselt samad nõuanded kehtivad ka uudistele pealkirjade loomisel. Pikemaid tekste pigem skaneeritakse kui loetakse. Seetõttu on pealkiri ja alapealkirjad iseäranis olulised: need otsustavad, kas lugeja loeb edasi.

 

Kuidas valida auhinda väärt teemarida?

 

  • Kui oled ühele uudisele leidnud eriti magusa pealkirja, võid seda ka uudiskirja teemareana kasutada.
  • Kui sa oma pealkirjale auhinda siiski välja ei annaks, kirjuta peibutav teemarida kõige olulisema uudise sisu põhjal. Töötab!

 

Teemareast oleme põhjalikumalt juba juttu teinud: loe see postitus uuesti läbi ja asu kirjutama!

 

PS. Ära pane uudiskirjale pealkirjaks „Uudiskiri“. See ei inspireeri.
Inimesed ei oota (olgu, mõne erandiga) sinu „Aprill 2017 uudiskirja“, küll aga põnevaid ja kasulikke uudiseid.

 

Hea näide:

  • Fitlap meelitab uudiskirja avama provokatiivse küsimusega.
Fitlap

 

 

==> 3. Ära raiska lugeja aega

 

Kui oled kirja saanud nii teemarea kui ka pealkirjad, mõtle läbi, kuidas sa uudiseid kuvad.

Tulemus peab olema visuaalselt ilus, aga ka ülevaatlik, et kõige tähtsam kohe silma paistaks. Nii hoiad lugeja aega kokku.

 

  • Kõige olulisem uudis, info või pakkumine paiguta algusesse. Mõistagi ära unusta fotot, mis sinu toote või teenuse elama paneks.
  • Kuna reeglina on sinu eesmärk lugeja uudiskirjast oma veebi edasi juhtida, pead temas väga kiiresti huvi tekitama. Võta iga uudise puhul lühidalt kokku kõige olulisem. Seda kokkuvõtet nimetatakse lead’iks ehk artiklipeaks. Vasta seal kõige rohkem kahe-kolme lühikese lausega järgmistele küsimustele:

blank

KES? MIDA? KUS? MILLAL? MIKS? KUIDAS?

blank

Ka ajakirjanduslik uudis teeb täpselt seda sama.

  • Kiirgus ohustab endise Tallinna vähihaigla kevadmüüki.
  • Singapur rajab tänavu õhu kvaliteedi parandamiseks võõrtööjõu abil maailma kõrgeima vertikaalmetsa.

 

Mõtle, kui lihtsaks muutuks su elu, kui kirjutaksid hea lead’i juba artiklit kirjutades valmis. Siis saad uudiskirja jaoks lead’i (ja ka pealkirja!) lihtsalt copy-paste’i abil üle võtta.

 

Näita lugejale, mida ta tegema peab

Iga uudise lõpus peab olema üleskutse. Muidu on lugeja nagu metsa saadetud matkaja, kes ei tea, kuhu ta peab välja jõudma.

ÜleskutsenuppÜleskutsed on näiteks:

  • Vaata soodustooteid
  • Uuri, kui palju sina säästaksid
  • Loe, mis edasi sai

 

Viimane sobib hästi, kui oled uudisele storytelling’u vormis sissejuhatuse kirjutanud, nii et lugeja kibeleb loo lõppu teada saama.

Parimad üleskutsed toovad välja toote/teenuse/infoga kliendile pakutava kasu. Või säilitad/tekitad uudishimu.

Mõistagi ei saa selliseid üleskutseid iga uudise juures kasutada, ent „Loe edasi“ ei ole kindlasti ainus üleskutsenupu tekst.

 

 

 

==> 4. Ära muutu spämmi-koletiseks!

 

Saada uudiskirju nii tihti kui vajalik, aga ära pane lugeja kannatust proovile.

Endast märku anda tuleb, aga igapäevane kirjadega pommitamine on tüütu.

Uudiskirja saatmise sagedus oleneb sellest, kui palju sul öelda on.

 

  • Korra kuus saadetud uudiskirjas võiks olla kõige rohkem 5 või 6 uudist.
  • Veel parem, kui saadad uudiskirja 2x kuus, kuid edastad korraga 3 uudist. Nii tõuseb ka tõenäosus, et iga uudist loeb rohkem inimesi.
  • Kui su äri seda vajab, võid uudiskirju saata igal nädalal. Nii teevad näiteks ööklubid ja kinod.

 

Väldi uudiskirja saatmisel päeva esimest poolt.

 

Statistika näitab, et siis on sinu sõnumitel tarvis võistelda väga paljude teiste meilidega (v.a varajane hommikutund).

Väldi ka reedet, sest siis on inimesed mõtetega juba nädalavahetuses.

Tööpäeva lõpus ja nädalavahetusel saadetud uudiskirjad näitavad seevastu tihti väga head avamismäära (koos klikkidega).

Katseta eri saatmisaegadega ja leia oma sihtrühmale õigeim (loe: tulemuslikem) aeg!

 

 

==> 5. Sa ei ole üksi. Võta tööriistad appi!

 

Professionaalsel tasemel uudiskirja aitavad sul kokku panna õiged tööriistad. Sa ei pea selleks kulutama raha kujundajale ja programmeerijale.

Uudiskirja loomiseks on mitu meiliturunduse platvormi:

  • MailChimp ja kodumaine Smaily pakuvad kuni 2000 kontakti puhul uudiskirja koostamise ja saatmise teenust tasuta.
  • Head, kuid tasulised teenused on näiteks ka GetResponse ja kohalik Mailbow.

 

Sa saad ise valida, millise paigutusega uudiskirja koostad. See on lihtne ega nõua eriteadmisi.

Kõik mainitud platvormid vormindavad Sinu uudiskirja ka mobiilsel seadmel loetavana.

 

***

 

Isegi kui sulle tundub, et oled juba kõike katsetanud või pole siiani julgenud alustada, proovi täna üks kord veel!

Või kirjuta meile.

 

10 nippi köitva
teksti loomiseks

Alati ei ole copywriter ’it vaja.
Vii ise mõjus sõnum kliendini.

Nippe näed kohe peale e-maili sisestamist