KONTAKT – anna lugejale põhjus sinuga ühendust võtta
- Ole sõbralik. Lisa pealkiri, mis suunaks lugejat sinuga ühendust võtma.
- Lisa selgelt eristuv üleskutse, mis on käskivas kõneviisis ja ärgitab külastajat tegudele.
- Aseta nähtavasse kohta nii kontaktivorm kui ka sotsiaalvõrgustike ikoonid. Helistamine on paljude jaoks juba vana kooli tegevus.
- Koosta vormi väljade kirjeldused ettevõttele omases stiilis. Ka siin saad konkurentidest eristuda ja külastajale soojalt meelde jääda.
- Anna lugejale võimalusel teada, kui kiirelt ta oma päringule vastuse saab.
99% juhtudest ei pöörata kodulehe kontaktide alamlehe tekstile vajalikku tähelepanu.
Ära sina seda viga tee!
Kontaktid on sinu veebi üks olulisemaid lehti.
Kontrolli Google Analyticsit – külastatavuse poolest on see kindlasti sinu veebi TOP3 leht.
Mida kirjutada Kontakti lehele, et see enda kasuks tööle panna?
Lisa pealkiri, mis veenab külastajat sinuga ühendust võtma.
blank
- „Oleme siin, et aidata“
Ole sõbralik. Nii tunneb lugeja, et sa hoolid temast. Sa ju tahad, et ta sinuga ühendust võtab?
Võimalusel lisa pealkirja või üleskutse nupu alla ka lubadus vastamise aja kohta. Näiteks „Vastame hiljemalt 4 tunni jooksul“ julgustab külastajat sulle kirjutama, sest ta ei pea vastust kaua ootama.
- „Suhtle kohe inimesega”
See sobib ettevõtetele, kelle konkurentiga suhtlemisel tuleb enne pikalt automaatvastajaga rääkida ja numbreid vajutada.
Lisa näiteks pealkirja alla selgitav tekst: „Meile helistades ei pea sa automaatvastaja juhiseid järgima, et vajaliku inimeseni jõuda”; Sa ei pea ka muretsema, et sinu e-kiri märkamata jääb. Võta lihtsalt ühendust.“
- „Mida sa meiega ühendust võttes saad?“
Lisa loend külastaja jaoks olulise infoga ja ühenduse võtmine on garanteeritud.
- Vastus päringule/küsimusele tööpäeva jooksul
- Kogenud ja sertifitseeritud spetsialisti põhjalik tugi
- Täielik konfidentsiaalsus
Kõik eelnev näitab, et soovid oma võimalikku klienti aidata. Alati on hea mõte kirja panna, kuidas sa saad oma külastaja probleeme lahendada!
- „Kuidas me saame sind aidata?”
Kontaktide leht on täpselt õige koht, kus oma veebi külastajatele head klienditeenindust pakkuda.
- „Teeme koos midagi ägedat!“
Selline pealkiri sobib eriti hästi loovtööstusega seotud ettevõtete kontaktide lehele nagu veebifirmad, copywriting’u bürood…
- „Tunned näpuotstes surinat? See on ilmselt suur tung meiega ühendust võtta.“
See on julge, ent eristuv pealkiri sinu ettevõtte kontaktide lehele.
Lisa üleskutse, mis teeb sinuga ühenduse võtmise lihtsaks.
Üleskutsenupp peab alamlehe taustast selgelt eristuma.
Ainuüksi värvist ja disainist siin aga ei piisa. Kõige olulisem on nupule minev tekst. See peab olema selge ja üleskutsuv, eranditult!
Nagu igal üleskutsenupul, kasuta ka siin käskivat kõneviisi.
Miks?
- Eesti keel on aktiivne keel. Mida otsesemalt lugejat kõnetada, seda selgemalt sinu sõnum kohale jõuab.
- Käskiv kõneviis eristub ümbritsevast tekstist ja suunab lugejat tegutsema.
Külastaja veenmiseks saad kasutada täiendavaid mõjustamisvõtteid.
- Võta lihtsalt ühendust
’Lihtsalt’ viitab muuseas ka sellele, et ühenduse võtmine on lihtne.
- Suhtle live’is
Külastaja ei pea ootama, et oma küsimusele vastust saada.
- Saada meile kohe e-kiri
’Kohe’ annab külastajale märku, et tal pole mõtet meili saatmisega oodata.
Kontaktinfo olgu nagu punane rätik härjale – lausa häirivalt nähtav
Kontaktinfo – meiliaadress, telefoninumber, asukohakaart, kontaktivorm jms – peavad olema nähtaval ilma alamlehte alla kerimata.
See, millises tähtsuse järjekorras kontaktinfot kuvada, ei ole oluline.
Määrav on see, et Y-generatsiooni jaoks on helistamine juba vana kooli tegevus. Pigem eelistavad nad ettevõtetega suhtlusvõrgustike kaudu ühendust võtta.
Mida siis teha?
- Lisa kontakti lehele oma ettevõtte suhtlusvõrgustike ikoonid/lingid.
- Kasuta kontaktivormi. Nii on sinuga kõige mugavam ühendust võtta (ja mitte ainult noorematel põlvkondadel!). Kontaktivormi puhul on olulised kaks lähtepunkti.
- Võimalikult vähe välju (nimi, meiliaadress ja telefon + sõnumi sisu on piisav)
- Vormi väljade kirjeldused – nende abil saad suurepäraselt teistest veebilehtedest eristuda (NB! enamasti on soovitatav siiski traditsioonilisi väljade nimetusi kasutada).
- Ees- ja perekonnanimi. Selle asemel kirjuta hoopis „Kuidas on sinu nimi?”.
- Meiliaadress. Selle asemele kirjuta näiteks „Kuhu me sulle e-kirja saadame?”, „Millisesse meilikasti sa vastust ootad?”, „Sinu mitte-salajane meiliaadress on?”.
- Telefoninumber. Miks mitte kirjutada „Mis numbrilt sind päevasel ajal kätte saab?”?
- Sõnumi sisu. Selle välja kirjelduseks võid näiteks panna „Kirjuta meile oma soovist või ideest”, „Räägi ausalt ära, mis südamel”, „Kirjelda oma soovi või ideed, nii pikalt või lühidalt kui vaja”, „Räägi meile, kuidas saame sind aidata.”
- Nupu „Saada sõnum“ võid asendada näiteks tekstiga „Vajuta mind“.
Vormi täitmise järel suuna külastaja „Tänan” lehele.
Või siis pane samale lehele tekst „Aitäh, võtame sinuga x h jooksul ühendust“.
NB! Lisades kontaktide lehele võtmetöötajate kontaktid koos piltidega, annad oma ettevõtmisele inimliku ja sooja mõõtme.
Kokkuvõtvalt: kuidas siis kirjutada kodulehe tekst, mis müüb?
- Lähtu sellest, et külastaja liigub lehel kiirelt. Kirjuta kõige olulisem sõnum lõigu algusesse, mitte lõppu.
- Kirjuta lihtsalt ja selgelt. Sinu veeb pole koht võõrsõnadega uhkustamiseks.
- Hoia lõigud lühikesed ja pane veebitekstide visuaalne pool enda heaks tööle (kasuta nimekirju, erinevaid fonte, kirjasuurusi jne).
- Kirjuta löövad pealkirjad – tekstil ei ole väärtust, kui lugeja pealkirjast edasi ei loe.
- Rõhuta toote ja teenuste omaduste asemel alati kliendikasu.
Jäta meelde, et Avalehel
- peab lugeja kiirelt aru saama, mida sa pakud ja kuidas see talle kasulik on
- mida ta edasi tegema peab
- ja et tema muredele-kõhklustele on juba mõeldud
Teenuste/Toodete leht on koht, kus pead
- panema külastaja tegutsema
- müüma toote eeliseid ehk selgelt välja tooma väärtuspakkumise (sinu ainulaadse viisi kliendi mure lahendamiseks)
- kirjutama lisaks tootest saadavale kasule täpselt lahti ka kõik selle omadused
- kasutama vastuväiteid – ikka selleks, et lugeja viimaseidki kahtlusi ümber lükata
- rääkima hinnast väärtuste kaudu
- lisama lõppu selge ja eristuva üleskutse
Kui sinu veebis on alamleht Hinnad,
- too kõik numbrilised väärtused selgelt välja
- paku oma kliendile nõuandeid, valikuid ja/või hinnavahemikke
- too uuesti välja oma toote kasutegurid (aga mitte rohkem kui 7)
- lisa võimalusel väärtused ka üleskutsesse
- vähenda uuesti lugeja hirme ja kõhklevust
- kutsu külastaja üles tegudele
Ja ära unusta, et Meist-alamleht
- ei keskendu sulle ja su ettevõttele, vaid eelkõige lugejale
- väärib eristuvat, lühikest ja mõnusalt loetavat teksti
- ei ole ajalooline essee
- võiks huvitavalt välja tuua sinu võtmetöötajad
- peab lugeja suunama järgmisele vajalikule lehele (näiteks „Kontakt“ või „Tooted“).
Kontaktide lehel
- lisa pealkiri, mis veenaks lugejat sinuga ühendust võtma
- paku ühenduse võtmiseks erinevaid viise ja kasuta kontaktivormi (ära jäta helistamist ainsaks võimaluseks)
- lisa ikoonid/lingid enda sotsiaalmeedia kanalitele
- anna külastajale võimalusel teada, kui kiiresti ta oma päringule vastuse saab
- kutsu ta üles tegudele
Kui soovid sõna enda kodulehe heaks tööle panna, võta meiega ühendust.
Vastuse saad homme – kui mitte varem.