MEIST/FIRMAST – ehk hoopis LUGEJAST
- „Meist“-tekst ei ole sinust, vaid lugejast.
- Ära väsita lugejat üleliigse infoga (aastaarvud, kapitali päritolu, inimeste CV-d jne).
- Kirjuta lihtsalt, huvitavalt ja eristuvalt.
- Hoia tekst loetavana vahepealkirjade ja lühikeste lõikude abil.
- Integreeri „lugu” ülejäänud tekstiga nii, et see räägib võimalikule kliendile isiklikust kasust.
- Tee oma töötajad nähtavaks.
- Otsusta, kuhu sa lugeja suunad ja muuda vastav tekst (CTA) väljapaistvaks.
„Meist“ / „Firmast“ / „Meeskond“ / „Eiffelist“ – heal lapsel mitu nime.
Kuidas iganes sa seda lehte nimetad, ei saa sa siin endale keskenduda.
„Meist“ leht ei ole meist, vaid lugejast!
Kujuta ette, et viibid võõras linnas infopunktis. Sa saad siit täpsed vastused oma küsimustele ning oskad seejärel edasi liikuda vajalikus suunas. Kerge südamega.
Sinu kuni 150-sõnaline „Meist” alamleht peakski olema maailma ägedaim infopunkt. Siin peaks olema põnev olla ja mõnus uute teadmistega lahkuda.
Just siit saad oma külastaja juhatada
- ostlema
- tasuta prooviperioodi kasutama
- demokontot avama või
- ühendust võtma
Aga alles pärast seda, kui oled teda informeerinud ja inspireerinud. Kirjuta siia tekst, mis paneb lugeja tegutsema.
„Meist“ lehel võiks olla pealkiri. See ei pea olema sama mis menüü nimetus. Aga võiks sisaldada väärtust, mis sinu veebikülastajale korda läheb.
NÄIDE:
„Kunstnikud, kes kasutavad juhuslikult ka videovarustust.” (FortyOneTwenty, videoproduktsiooni firma)
„Lõbuloojad”. (Cultivated Wit, tarkvaraarendajaid ja koomikuid kokkutoov ettevõte)
Sinu Eesti kapitalil põhinev ettevõte asutati 1999? Ja siis?
Kui sinu tegevusvaldkonnas toimetab kümneid samal ajal loodud ettevõtteid, ei ole kliendil vahet, kas sinu oma asutati 10 või 25 aastat tagasi.
Keegi ei eelista Kalevit Laimale seetõttu, et esimene asutati aastal 1806 ja teine 1870.
Enamasti ei huvita kedagi ka see, kas põhinete Eesti kapitalil või võõrkapitalil.
Jah, mõistagi on usaldusväärsem osta ettevõttelt, kelle protsessid on aastatega paika loksunud. Jah, mõnikord (näiteks panganduses, kus on ainult mõned järele jäänud Eesti kapitalil põhinevad pangad) on vägagi mõistlik oma kapitali päritolu rõhutada.
Enamasti ei ole asutamiskuupäev ega Eesti lipu alla kuulumine aga üldse oluline.
Kedagi ei huvita, kui äge ettevõte sul on
See ei tähenda, et külastaja ei hooliks, kas sul on piisavalt oskusi oma teenuste pakkumiseks.
Muidugi hoolib. Lugeja tahab lihtsalt teada, mis kasu tema sellest saab. Kirjuta oma saavutustest nii, et külastaja saaks aru, kuidas sinu edusammud tema elus asju paremaks muuta saavad.
Kaheksa nõuannet: kuidas ja millest kirjutada
#1 Too välja oma ettevõtte ainulaadne identiteet
Aseta lugeja esikohale ja näita talle, kuidas sina talle kasuks olla saad.
- Räägi probleemidest, mida saad lahendada.
NÄIDE:
Iga lubatud haugatuse nimel! Smart Canine ühendab kuulekustreenereid, kellega töötades muutub sinu neljajalgne sõber usaldusväärseks ja sõnakuulekaks pereliikmeks.
- Räägi sellest, kuidas saad tema elu paremaks muuta.
- Näiteks: Kuulekas koer toob rõõmu ja vähendab stressi. Enam ei pea sa oma neljajalgset sõpra kohvikusse või randa minnes koju jätma, muretsema külla tulnud sõprade jalanõude või diivanipatjade elutsükli pärast.Räägi sellest, kuidas sa eelnevat tõestada saad.
Näiteks: 98% meie klientidest ei ole pärast kooli läbimist puruks närinud enam ühtegi sussipaari.
#2 Ole huvitav
Kirjuta nii, nagu tutvustaksid oma ettevõtet kellelegi silmast silma. Sa ei räägiks ju mõnusal koosviibimisel uutele tuttavatele lugu, mis on sulle igav või valmistab piinlikkust.
Maini igas reas midagi tähendusrikast, mis kõrgendab lugeja huvi.
Pane lugeja tundma, et ta peab koos sinuga äri tegema, sest sinu ettevõte ja selles töötavad inimesed on lihtsalt nii ägedad ja muudavad klientide elusid.
NÄIDE:
Me hoolime
Hoolime oma klientidest, töötajatest ja meid ümbritsevast keskkonnast.
Spetsialiseerunud pangana on meil võimalik kuulata ja mõista iga klienti põhjalikult ning hinnata Sinu võimalusi personaalselt. Tänu sellele saame võrreldes teiste krediidiasutustega olla kiiremad ja paindlikumad.
Me hindame ja toetame oma töötajaid ning innustame neid meiega koos arenema ja kasvama.
Oma panuse meid ümbritseva paremaks muutmisesse soovime anda toetades ühiskondlikult olulisi ettevõtmisi peamiselt kultuuri-, spordi- ja noorsoovaldkonnas.
Meie panusest ühiskonda saad lähemalt lugeda siit!
(https://www.bigbank.ee/ettevottest/)
#3 Kirjuta lihtsalt
Ole sina ise. Kirjuta soojalt, vastutulelikult ja veenvalt.
NÄIDE:
Kõik algas sellest, et mu sõber ei saanud Istanbulist oma tütrele kiikhobust osta. Tähendab, osta sai, aga mänguasjapood ei saanud organiseerida rahvusvahelist pakivedu. Postkontorist saadud päringu pakkumise hind ületas aga hobuse oma mitmekordselt. Nii saingi aru, et taolise probleemiga tegelevad tuhanded inimesed iga päev. Kusagil pidi olema odavam ja mõistlikum lahendus. Kiikhobuste transpordiks.
(Fiktsioon, mis sobiks hästi näiteks ShipitWise’i kodulehele)
#4 Kajasta edulugusid
Su kontori seinal on aukirju, riiulitel auhindu?
Kui sul on ette näidata suuri saavutusi, siis räägi neist lugejale. Lisa ka, miks see talle korda peaks minema. Ka klientide tagasisidet võid siia julgelt lisada.
NÄIDE:
„Põhjalikult ja hingega töötav personalibüroo.
Miks valida meid?
Psühholoogia, personali- ja ärijuhtimise kompetents
Oskame hinnata kandidaate ja mõista klientide äriprotsesse ning personalipoliitikaid.
Teaduslikult uuritud testid ja korralikud sertifikaadid
Meil on Eestis normeeritud testide väljaõpe ja sertifikaadid. IQ, isiksuse ja teised testid, DiSC konsultandi ja OPQ32 testi kasutaja tegevusluba.
Aktiivsed personalivaldkonna arendajad
Osaleme aktiivselt Personali Arendamise Ühingu PARE töös, mis aitab olla kursis valdkonnateadmistega ja jagada neid oma koostööpartneritega.
Märkame inimeste arendamist vajavaid külgi
Oskus neid tähele panna aitab arendada nii üksikisikute, meeskonna kui organisatsioonide kultuuri.
Blogi
Me ei hoia oma teadmisi vaka all ja kirjutame personalitööst oma blogis. Sealt on pudenenud nii mõnigi kasulik tähelepanek kõigile, kes tööturul toimetavad.”
(http://www.tammistepersonal.ee/ettevottest/miks-valida-meid)
#5 Eristu
Paljude ettevõtete tutvustavad tekstid on lihtsalt… täiesti ühte nägu. Ära oma meist-lugu nii kirjuta.
Sea eesmärgiks kirjutada tekst, mida teistel ei ole. Huumorisoone olemasolul võid seda mõistlikus annuses kindlasti kaasata.
NÄIDE:
„MOON [mo:n] – (mhmm, see on nagu see lill )
Nüüdseks juba 6 aastat tagasi otsustasid Roman ja Igor kõrged kokamütsid nurka visata ning pöörduda tagasi oma juurte juurde ja sellest kõigest sündis meil Moon. Tsiteerin nüüd üht meie head tuttavat ja lihtsalt suurepärast inimest, kes peale esimest korda Moonis käimist ütles meile: „Selleks, et minna edasi, tuleb minna tagasi!“
Ebatavaline nimi. Ebatavaline asukoht. Aga muidu vägagi tavaline koht. Moonis on meil, linnapoistel ja -tüdrukul, veel suurem väljakutse, mille märksõnadeks on lihtsus, iseseisvus, kohalik tooraine, ausus ja austus, põhjamaine kargus, Kalamaja nurgatagune.”
#6 Jutusta lugu
Üks võimalus on „Meist“ lehel oma lugu mõnusalt ära jutustada.
Emotsionaalne loojutustamine aitab lugejat kaasata ja inspireerib teda tegutsema. Häid lugusid tahame alati kuulda!
Lugu võid rääkida nii tegelaste kaudu kui ka minaisikust lähtuvalt. Teksti saad sujuvuse eesmärgil jagada kindlateks osadeks. Näiteks nii.
- Sissejuhatus: see on sinu loo algus. Too siin välja peamine valukoht või muutust tekitanud hetk. Räägi, kuidas sa elasid tavapärast elu, kuni üks ootamatus sinu igapäevarütmi sassi lõi.
- Väljakutse: kirjelda, kuidas sa väljakutsele lahendust otsisid. Mine täpseks: räägi ära probleemi lahendamise teekond.
- Lahendus: seleta, kuidas sinu idee või toode probleemi lahendas ja millised olid toote need aspektid, mis tõid endaga kaasa kõige suurema muudatuse.
- Kasu: kirjuta, kuidas su elu on pärast lahenduse väljamõtlemist muutunud. Räägi, kui palju on su idee inimeste raha või aega säästnud ja mida sa oled õppinud.
Lugu ei pea alati olema dramaatiline, küll aga peab see olema sihtrühmale huvitav ja ajakohane.
PS. Ära lase sissejuhatust venima. Anna oma lugu edasi tegevuse kaudu. Keskendudes tegevusele (dialoogile ja sündmustele, mitte kirjeldusele ja omadussõnadele), hoiad võimalikku klienti kogu loo vältel enda käekõrval.
#7 Mida sa tahad, et inimesed teeksid?
Kui oled tõestanud, millist vajalikku väärtust sa oma lugejale pakud, ärgita teda astuma järgmist sammu.
- Suuna ta ostmise lehele, andes talle selle eest näiteks mobiilse interneti sooduskoodi.
Sõnasta see nii: Iga ostuga anname kaasa tasuta mobiilset internetti terveks kuuks!
- Juhata ta lugema lehte „Kuidas meie teenus täpsemalt toimib?“.
Sõnasta see nii: Loe teenuse kohta lähemalt!
- Vii ta kontaktide lehele?
Sõnasta see nii: Võta meiega ühendust juba täna!
- Suuna ta liituma uudiskirjaga, andes talle selle eest vastu midagi väärtuslikku?
Sõnasta see nii: Liitu meie uudiskirjaga ja oota oma postkasti tasuta e-raamatut.
Lisa „Meist“ lehele ka lingid oma sotsiaalmeedia profiilidele (Facebook, Google+, Twitter, Instagram, LinkedIn).
#8 Räägi lühidalt ja emotsionaalselt
Jaga tekst väiksemateks, lihtsalt jälgitavateks osadeks.
Isegi lühikeses tekstis võiksid olla vahepealkirjad, mis järgneva lõigu või tekstiosa kokku võtavad.
Ja teevad seda lahedal moel.
Kasuta väesõnu, targalt
Mõned näited emotsioonidest ja nendega seonduvatest väesõnadest
- Turvalisus: garantii, eluaegne, tulemused, järele proovitud, testitud, ametlik, asjasse puutuv, tuntud
- Ahnus: säästud, odavam, topelt, varandus, tasuta
- Iha: provokatiivne, piits, hüpnootiline, keelatud, tsenseerimata, palavikuline
- Innustus: vallutus, üllatav, võidukas, imeline, särav
- Revolutsioonilisus: enneolematu, ahnus, kättemaks, argpükslik, kurjus, kohene, tundlik
- Hirm: pimestav, katastroof, orkaan, õudus, pomm
- Keelatud vili: salajane, unustatud, illegaalne, ülestunnistus, varjatud
Kasuta väesõnu mõõdukalt ja stiilitundega. Mõtle kirjutades alati läbi, milline emotsioon sinu tootega kõige paremini sobib. Nii muutuvad väesõnad teksti loomulikuks osaks.
Kasutades väesõnu, puhud sa oma tekstile elu sisse. Need sõnad panevad võimaliku kliendi edasi lugema ja – mis olulisim – tundma. Mõtle väesõnadest kui toote ühest viimasest kihist, mis juhib lugeja otsuseni.
Selleks, et võimalik klient tegutsema saada, piki väesõnad tekstis eri kohtadesse. Nii haaravad need lugeja emotsionaalselt kaasa, kuni ta jõuab täpse ja kaasatõmbava üleskutseni (call to action ehk CTA).
Intellektuaalne sõnakasutus vs emotsionaalne sõnakasutus
Broneeri jõusaalitreening täna. VS Vaata väljakutseid, mida oleme aidanud oma klientidel seljatada! Vali jõud. Vali tervis.
Saada päring tekstile aadressile … VS Kui vajad maailma parimat teksti, võta meiega ühendust.
PS. Veel pead sa ära otsustama ühe olulise asja!
Kuidas (võtme)töötajaid lahedaks muuta?
Too „Meist“ lehe allosas või lehe alamlehtedel välja oma võtmetöötajad (kui sa seda kontaktide lehel ei tee).
Ära lisa siia akadeemilisi CV-sid. Pane elulookirjeldused elama ning lisa paari lausega, et sina ja su inimesed on vastava hariduse ja kogemustega.
Too iga töötaja puhul välja midagi sellist, mida lugeja oodatagi ei oska.
- Tom oskab stepptantsu?
- Tiina kasvatab jäneseid?
- Erikal on langevarjuri diplom?
Maini need asjad ära, proovides neid seostada selle inimese tööga.
Sa ei pea kirjutama pikalt. 4–5 lausega saad visandada inimesest laheda, aga professionaalsena mõjuva pildi.
PPS. Ära unusta oma veebis infot uuendada. Inimesed liiguvad edasi ja asemele tulevad uued. Teenused täienevad, väljakutsed arenevad, auhindu tuleb juurde.
Hoia oma „Meist“ leht ajakohane. Ajast ja arust info määrib usaldusväärsuse kiirelt.
Järgmisena saad ülevaate sellest, kuidas KONTAKT lehel müügitööga osavalt jätkata [KLIKI JA LOE]
Kuidas sellel alamlehel eristuda? Milliste vahendite abil kirjutada tekst, mis suunaks lugejat sinuga ühendust võtma.
Või asu otse sulle enim muret valmistava lehe tekstistrateegia kallale.
- kuidas kirjutada AVALEHT, mis köidab lugejat 5 sekundiga [KLIKI JA LOE]
- kuidas ärgitada lugejat TEENUSED lehe abil sinult ostma [KLIKI JA LOE]
- kuidas HINNAD lehel lugeja kõhklused ära nullida [KLIKI JA LOE]